15:00 - 19:00

ساعات کاری ما شنبه- پنج شنبه

021-26411217

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

وکالت تخصصی دعاوی ملکی

یکی از مهم ترین دارایی های افراد در کشور ما, ملک است. برخی اوقات برای حفظ این دارایی ارزشمند به یک وکیل دعاوی ملکی نیاز داریم. ملک یکی از انواع سرمایه گذاری است که با توجه به افزایش نرخ تورم در کشور روز به روز به میزان ارزش آن افزوده می شود.

امروزه به دلیل ارزش زیاد ملک و محبوبیت آن بین مردم روزانه دعاوی ملکی زیادی در مجتمع های قضایی کشور به ثبت می رسد که به دلیل تخصصی بودن این دعاوی, لازم است از یک وکیل دعاوی متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. در ادامه ویژگی های یک وکیل دعاوی ملکی خوب را بررسی خواهیم کرد. پس با گروه وکلای ملکی دیوان ملل همراه باشید.

وکیل دعاوی ملکی کیست؟

وکیل دعاوی ملکی, وکیل پایه یک دادگستری است که دانش و علم کافی در زمینه دفاع از تمامی زمینه های وکالت را دارد و همچنین در دعاوی ملکی نیز دارای تخصص است و می تواند در این زمینه به ارائه ی بهترین راهکارها بپردازد و نوع درخواست, شکایات و اقدامات قانونی را شناسایی کرده و از حقوق موکل خود دفاع کند.

اگر شما ملک ارزشمندی دارید بهتر است برخی اوقات برای حفظ آن از یه وکیل دعاوی ملکی کمک بگیرید. وکیل متخصص علاوه بر اینکه در دعاوی ملکی باعث افزایش سرعت روند کارها می شود می تواند نتیجه ی بسیار خوبی را نیز برای شما به ارمغان بیاورد تا به دلیل عدم آگاهی با شکست مواجه نشوید.

چرا باید به وکیل دعاوی ملکی مراجعه کرد؟

امروزه پرونده های ملکی, یکی از پیچیده ترین پرونده های قضایی هستند که به نتیجه رسیدن این پرونده ها برای موکلین بسیار حائز اهمیت می باشد. چرا که با توجه به سرمایه گذاری های بزرگ و ساخت و سازهای مشارکتی بخش زیادی از سرمایه مردم در املاک آنها ذخیره شده  و همچنین قوانین مربوط به املاک و مستغلات بسار گسترده و متنوع است.

بسیاری از مردم در مورد اصول و قوانین مربوط به ملک آگاهی زیادی ندارند و اگر با نداشتن علم و تجربه کافی در این زمینه مداخله کنند باعث طولانی تر شدن روند رسیدگی به پرونده و حتی از دست رفتن سرمایه می شود.

در برخی اوقات ممکن است پرونده های ملکی موارد کیفری را نیز شامل شوند و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند.  امکان دارد افراد سودجو و کلاهبردار برای سود بیشتر شکایاتی را مطرح کنند تا برای شما دردسر درست کنند. بنابراین در این پرونده ها بهتر است به یک وکیل دعاوی ملکی مراجعه کرده و از او کمک بخواهید تا بهترین اقدام را در برابر مشکلات ایجاد شده انجام دهید.

وکالت تخصصی دعاوی ملکی

ویژگی های بهترین وکیل دعاوی ملکی

یک وکیل دعاوی ملکی خوب دارای ویژگی های زیر است:

  • داشتن تجربه کافی: تجربه یکی از ویژگی های بسیار خوب وکیل دعاوی ملکی است که در به انجام رساندن وکالت ملکی تاثیر زیادی دارد. با توجه به ارزش زیاد ملک در جامعه ی امروز بهتر است برای حفظ آن به یک وکیل دعاوی ملکی با تجربه که دارای دقت و ریزبینی و سرعت عمل بالایی است مراجعه کنید.
  • آگاهی لازم در مورد قوانین و رویه قضایی: یک وکیل دعاوی ملکی خوب باید به قوانین و رویه قضایی به خوبی آگاه باشد تا بتواند به خوبی از موکل خود دفاع کند و به موکلان خود مشاوره های مفید و کارآمد بدهد.
  • آگاهی از هزینه های پرونده: یک وکیل دعاوی ملکی خوب باید تمامی مراحل و روند قانونی را به صورت واضح و شفاف برای موکل خود بازگو کند و در این زمینه بهترین راه را انتخاب کند تا از هدر رفتن هزینه ها تا حد ممکن جلوگیری کند.
  • نظارت بر اجرای احکام: بهترین وکیل دعاوی ملکی باید بر اجرای احکام بعد از رای قاضی نیز نظارت داشته باشد چرا که مرحله ی اجرای احکام, چالش برانگیز ترین و آخرین مرحله ی قانونی است که بسیاری از وکلا در این مرحله به موکل کمکی نمی کنند.

بهترین وکیل ملکی در تهران کیست؟

وکلای متخصص و حرفه ای زیادی در شهر تهران وجود دارند که بر روی پرونده های ملکی به صورت تخصصی فعالیت می کنند. شما می توانید با یک سرچ ساده در اینترنت به جستجو بپردازید و بهترین وکلای دعاوی ملکی در تهران را پیدا کنید و از آن ها مشاوره بگیرید و مسیرهای درست را بیابید و از هدر رفتن هزینه ها نیز تا حد زیادی جلوگیری نمایید.

هزینه وکیل ملکی چقدر است؟

رسیدگی به دعاوی ملکی دارای مراحل مختلفی است که تمامی این مراحل نیاز به صرف وقت کافی برای پیگیری در مراجع قضایی و جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز دارد. مدت زمان رسیدگی به پرونده های ملکی به عوامل مختلفی مثل پیچیدگی پرونده, تعداد پرونده های ملکی در شعبه ای که باید به آن رسیدگی شود و….. بستگی دارد که بر میزان هزینه ی وکیل ملکی نیز تاثیر می گذارد و هزینه ی وکیل ملکی که برای قبول وکالت پرونده از موکل دریافت می کند نیز مبلغ مشخصی نیست.

مدت زمان به نتیجه رسیده پرونده های ملکی چقدر است؟

مدت زمان به نتیجه رسیدن پرونده های ملکی به عوامل مختلفی مثل تعداد اعتراض طرفین پرونده, فاصله وقت رسیدگی ها, صدور رای دادگاه بعد از اتمام رسیدگی و….. بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان زمان مشخصی را پیش بینی کرد. توصیه می کنیم برای رسیدگی به پرونده های ملکی خود بازه ی حداقل شش ماهه را در نظر بگیرد. پرونده های ملکی معمولا بین شش ماه تا دو سال زمان می برند.

سخن آخر

با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر کردیم می توانیم بگوییم که وکیل دعاوی ملکی یکی از مهم ترین افرادی است که در حوزه ی املاک و مستغلات فعالیت دارد. این افراد با داشتن تخصص و دانش کافی در زمینه ی خرید, فروش, اجاره, رهن و معاملات دیگر ملکی با افراد کمک زیادی می کنند. بنابراین لازم است که در این زمینه به یک وکیل دعاوی ملکی خوب مراجعه کنید تا در آینده از بروز مشکلات و اختلافات جلوگیری نمایید. اگر در خصوص امور ملکی به کمک نیاز داشتید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنها برای رفع این مشکلات کمک بخواهید.

قرارداد مشارکت در ساخت رایگان

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.