15:00 - 19:00

ساعات کاری ما شنبه- پنج شنبه

021-26411217

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

سقف افزایش اجاره بها در اجرای قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها اعلام خواهد شد

سقف افزایش اجاره بها در اجرای قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها اعلام خواهد شد

فهرست مطالب

وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز از اعلام سقف افزایش اجاره‌بها در شهرهای بزرگ طبق ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها تا ابتدای هفته آینده خبر داد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مسکن در نشست خبری مشترک اعضای دولت سیزدهم که امروز ۳ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد، از اعلام سقف افزایش اجاره بها در شهرهای مرکز استان های کشور به موجب حکم ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها مصوب ۱۴۰۳ خبر داد.

وزیر مسکن در این باره گفت: در هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن مصوبه ای داشتیم که از شورای مسکن استان ها نظرات درباره سقف افزایش اجاره بها جمع بشود و نظرات جمع شده است و پس فردا در جلسه شورای عالی مسکن که در حاشیه افتتاح مسکن برگزار خواهیم کرد مبالغ مراکز استان ها را جمع بندی و نهایی می کنیم و اعلام خواهیم کرد که سقف اجاره بها در مراکز استان ها طبق قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها چقدر باید باشد.

وی افزود: طبیعتا سال اول اجرای قانون است و برخی ممکن است نخواهند قانون به درستی اجرا بشود ولی این قانون به دولت کاملا اختیار مداخله در موضوع اجاره بها به طور خاص و حتی خرید و فروش املاک برای کنترل و آرام کردن بازار حتی نظام‌مند کردن مشاوران املاک زمین های بایر و همه فقدان های قانونی که در این بخش داشتیم را جبران خواهد کرد.

بذرپاش در انتها گفت که انتهای همین هفته یا نهایتا ابتدای هفته آینده سقف مجاز افزایش اجاره بها در مراکز استان های کشور تعیین و ابلاغ خواهد شد.

طبق ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها مصوب ۱۴۰۳/۲/۱۰ مجلس شورای اسلامی، به دولت اجازه داده است که از طریق پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به شورای عالی مسکن، سقف افزایش اجاره بها در شهرهای با جمعیت بالای یکصد هزار نفر را تعیین و اعلام کند.

«شورای عالی مسکن» به موجب ماده ۲ قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۴۰۰/۵/۱۷ به منظور برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری اجرائی، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرائی در حوزه مسکن به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده است که جلسات آن پس از شهادت رئیس جمهور به ریاست محمد مخبر به عنوان سرپرست ریاست جمهوری تشکیل می شود./اختبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قرارداد مشارکت در ساخت رایگان

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.