15:00 - 19:00

ساعات کاری ما شنبه- پنج شنبه

021-26411217

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

مشاور قرارداد مشارکت در ساخت

مشاور قرارداد مشارکت در ساخت

مشاور قرارداد مشارکت در ساخت

فهرست مطالب

مشاور قرارداد مشارکت در ساخت افرادی هستند که پس از اتمام تحصیلات خود در رشته حقوق، تصمیم گرفته‌اند تخصص و مطالعات خود را در زمینه قراردادهای مشارکت‌درساخت متمرکز نمایند و در آن حیطه به افراد مشاوره حقوقی ارائه دهند.

امروزه پیچیدگی‌های حقوقی و قضایی به‌گونه‌ای است که نمی‌توان از فارغ‌التحصیلان حقوقی و وکلا نیز انتظار داشت در تمامی عرصه‌های حقوقی متخصص باشند و بتوانند تمامی پرونده‌ها و مشکلات حقوقی در تمامی زمینه‌ها را حل نمایند و جزئیات و نکات تمامی اختلافات و پرونده‌ها را بدانند. چرا که هر دسته از مسائل حقوقی نیازمند مطالعات و دانش در زمینه نکات خاص خود است.

هرکدام از فارغ‌التحصیلان حقوق پس از پایان تحصیلات برحسب علاقه و مطالعات خود انتخاب می‌کنند که در حیطه‌هایی مانند خانواده (مهریه، طلاق، حضانت، نفقه و…)، اقتصادی (چک، سفته، بدهی مالی و…) کیفری (سرقت، قتل، کلاهبرداری و…) عمرانی و ساختمانی (ساختمان‌سازی، مشارکت‌درساخت، پیش‌فروش آپارتمان‌ها و…)و… مطالعه کنند و فعالیت نمایند و پس از مدتی بر حسب تجربه و اطلاعات خود به متخصص و مشاور حقوقی در آن عرصه تبدیل شوند.

چرا باید به سراغ مشاور قرارداد مشارکت‌ در ساخت رفت؟

ازآنجایی‌که مسائل حقوقی بسیار گسترده و پیچیده است؛ بنابراین شهروندان با تحصیلات و دانش‌های متفاوت نیز نباید از خود انتظار داشته باشند که مسائل خود را بدون استفاده از تخصص مشاوران حقوقی و حقوق‌دانان حل‌وفصل و مدیریت نمایند. همان گونه که به حتم در میان اطرافیان و اشنایان خود مشاهده کرده‌اید شهروندان گاهی با یک بی‌احتیاطی حقوقی، ناآگاهی از حقوق و تکالیف خود، بی‌اطلاعی ازآنچه که در حقوق و دادگاه‌ها به نفع و ضرر آنها تمام می‌شود و یا بی‌اطلاعی از معنی و تبعات یک واژه یا عبارت حقوقی متحمل زیان‌های هنگفت شده‌اند و سال‌ها زمان و هزینه خود را بابت حل آن مسئله در راهروهای دادگاه تلف‌کرده‌اند. مشاوران حقوقی وظیفه خود را پیشگیری از چنین زیان و آسیب‌هایی به شهروندان تعریف کرده‌اند. آنان با ارائه اطلاعات در تمامی مراحل کار افراد، تضمین می‌نمایند که هیچ فردی در جامعه به دلیل عدم آگاهی از پیچیدگی‌های حقوقی دچار زیان‌های مادی و معنوی نشود.

همان گونه که پیش‌ازاین گفته شد امروزه به دلیل کثرت قوانین و پیچیدگی‌های عملی حقوق و قوانین، هر وکیل و یا فارغ‌التحصیل رشته حقوق می‌تواند صرفاً در یک یا چند زمینه مرتبط به علاقهٔ خود متخصص باشد و دانش کافی را در اختیار داشته باشد؛ بنابراین به‌تمامی شهروندان توصیه می‌شود برای اینکه وکیل یا فرد مشاور حقوقی را انتخاب نمایند و راه‌حل مشکل و یا مشاوره در زمینه امور موردنظر را از وی بخواهند بررسی دقیقی بر تجربیات و سابقه او داشته باشند. برای مثال مشاوره در زمینه امور مشارکت‌درساخت، پیش‌فروش آپارتمان‌ها نیازمند سال‌ها مطالعه در زمینه گره‌های حقوقی رایج در عرصه عمرانی، رویه‌های حقوقی دادگاه‌ها در زمینه اختلافات، نکات مهم در زمینه قراردادهای میان طرفین و تبادل اطلاعات با افراد ساختمان‌ساز و معمار و…است و نمی‌توان از فردی بدون اینکه در این عرصه کسب تجربه کرده است انتظار داشت با جزئیات قراردادهای عمرانی و ساخت‌وساز آشنا باشد و یا اختلافات رایج و پر تکرار این عرصه را بداند و بتواند مشاوره صحیح و کاملی در اختیار متقاضی قرار دهد.

لازم به ذکر است که مشاوره حقوقی می‌تواند دارای مدرک و مجوز وکالت باشد و یا وکیل نباشد.

چرا باید به سراغ مشاور قرارداد مشارکت‌ در ساخت رفت؟

چه زمانی باید به مشاور قرارداد مشارکت‌ در ساخت مراجعه کرد؟

افراد پس ازآنکه فرد مشاور حقوقی را انتخاب کردند می‌توانند خدمات متفاوتی را برحسب نیاز خود از وی دریافت نمایند. اما بسیار توصیه می‌شود شهروندان در مراحل ابتدایی پرونده و مسئله خود به سراغ مشاوران حقوقی بروند تا فرصت و زمان جهت اقدامات مناسب از دست نرود.

برای مثال به فردی تصمیم می‌گیرد به‌صورت شریکی با فرد دیگر ساختمانی را بسازد و قرارداد مشارکت‌درساخت منعقد نماید. در این صورت توصیه می‌شود از ابتدای تصمیم خود به سراغ فرد مشاور حقوقی برود. در این صورت مشاوره حقوقی متخصص در امر مشارکت‌درساخت پس ازآنکه از انتظاراتی که فرد از ساختمان خود در نظر دارد اگاه می‌شود، توصیه‌های لازم جهت تأمین و تضمین منافع فرد را به وی ارائه می‌دهد و به وی مشاوره می‌دهد که شرایط ساخت باید چگونه باشد و چه نوع قراردادی به بهترین نحو می‌تواند انتظار او را برآورده کند. سپس فرد طرف قرارداد موردنظر خود را انتخاب می‌کند و به همراهی مشاورهٔ حقوقی مذاکرات متناسب را انجام می‌دهد. مشاور حقوقی در تمامی مراحل قراردادنویسی و امضا قرارداد با همراهی و حضور خود تضمین می‌کند که قراردادی مناسب با انتظارات و منافع فرد نگارش شود و چالش‌ها و اختلافات احتمالی را پیش‌بینی نماید و برای آنها به‌تناسب منافع متقاضی خود راه‌حلی در نظر بگیرد.

فرد حقوقدان با تنظیم قراردادی متناسب با پروژه ساختمانی آنها تضمین می‌کند که قرارداد دارای خلا و مشکلات حقوقی نباشد و همچنین با بررسی شرایط طرفین قرارداد، امضاهای انان و مدارکی که میان افراد تبادل می‌شود از صحت آنها مطلع می‌شود.

پس ازآنکه قرارداد امضا شد نیز کار مشاوره حقوقی پایان نمیابد و وی برحسب درخواست طرفین قرارداد می‌تواند در تمامی مراحل ساخت‌وساز و اجرا، به‌عنوان ناظر قرارداد ایفای نقش نماید به‌گونه‌ای که دقت و نظارت نماید قرارداد آن‌گونه که صحیح است اجرا شود و منافع افراد به خطر نیفتد. همچنین می‌تواند به‌عنوان داور، مذاکره‌کننده صلح در موارد اختلافات جزئی و…ایفا نقش نماید.

همان گونه که عموم شهروندان تصور می‌کنند، امر مشارکت‌درساخت خطرناک و دارای چالش‌های بسیاری است؛ اما طرفین قرارداد می‌توانند درصورتی‌که با چالش‌های حقوقی زمان‌بر متحمل خسارات مادی و معنوی نشوند شاهد یک پایان رضایت‌بخش در مشارکت باشند. همان گونه که امور فنی و ساخت‌وساز به متخصص سپرده می‌شود با سپردن امور حقوقی قراردادها و پروژه‌های ساخت به فرد متخصص می‌توان پایان مرضی‌الطرفین در امر مشارکت‌ در ساخت را تجربه و تضمین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قرارداد مشارکت در ساخت رایگان

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.