15:00 - 19:00

ساعات کاری ما شنبه- پنج شنبه

021-26411217

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

وکیل مشارکت‌ در ساخت

وکیل مشارکت‌ در ساخت

وکیل مشارکت‌ در ساخت

فهرست مطالب

وکیل مشارکت‌ در ساخت عنوانی است که می‌توان به افرادی داد که در امور حقوقی تخصص و تحصیلات دارند و از طرفی چون تخصص خود را در حیطه قراردادهای مشارکت‌ در ساخت متمرکز کرده‌اند و از افرادی که مهارت فنی و ساختمان‌سازی دارند در کنار خود بهره می‌برند در حیطه قراردادهای مشارکت‌ در ساخت مهارت پیدا کرده‌اند و می‌توانند به متقاضیان مشارکت‌ در ساخت توافق و قراردادی را ارائه دهند که ضامن سرمایه مالی و قرارداد میان آنها است.

طرفین قرارداد مشارکت‌ در ساخت با رجوع به وکیل مشارکت‌ در ساخت می‌توانند درخواست نمایند در تمامی مراحل مذاکره، نگارش متن قرارداد، چک‌کردن نهایی قرارداد، نظارت بر مراحل امضا قرارداد مشارکت‌ در ساخت، بررسی اهلیت طرفین قرارداد، نظارت بر تمامی مراحل اجرای تعهدات و… وکیل مشارکت‌ در ساخت را در کنار خود داشته باشند و نتیجه مطلوب در پایان عملیات ساخت‌وساز را برای خود فراهم اورند.

واضح است استفاده از وکیل مشارکت‌ در ساخت و مشاوره حقوقی مشارکت‌درساخت در پیشگیری از وقوع مشکلات و به‌خطرافتادن سرمایه و مشارکت بسیار مطلوب‌تر از استفاده از این افراد پس از پیدایش اختلافات حقوقی و در مرحله طرح دعوا و شکایت در محاکم حقوقی و کیفری است.

چرا از وکیل مشارکت‌درساخت استفاده کنیم؟

۱)طرف قرارداد از ضعف دانش حقوقی طرف مقابل سو استفاده نکند

امروزه به دلیل اینکه دسترسی به مشاوره‌های حقوقی و وکلا از گذشته آسان‌تر است و از طرفی افراد این امکان را در دست دارند که با دسترسی به اینترنت از بسیاری از ضعف‌های حقوقی طرف مقابل در قرارداد آشنا شوند، دقت و توجه بیشتری جهت مجهز بودن به دانش حقوقی لازم است؛ بنابراین به دو طرف قراردادهای مشارکت‌ در ساخت، هم مالکان زمین و ساختمان و هم صاحبان سرمایه و سازندگان توصیه می‌شود در تمامی مراحل مذاکره و نگارش قرارداد از وکلا و مشاوران حقوقی جهت آگاهی از حساسیت‌ها و نکات استفاده نمایند.

در بسیاری از موارد طرف مقابل که تجربه بیشتری در مشارکت‌ در ساخت دارد یا دسترسی به وکیل و مشاوره حقوقی دارد از عدم اطلاع طرف مقابل استفاده می‌نماید و با سو استفاده از ناآگاهی طرف مقابل، قرارداد ناعادلانه‌ای منعقد می‌نماید. در این صورت به‌همراه‌داشتن یک وکیل مشارکت‌ در ساخت می‌تواند یک توافق عادلانه را برای افراد فراهم آورد.

چرا از وکیل مشارکت‌درساخت استفاده کنیم؟

۲) وکیل مشارکت‌ در ساخت می‌تواند نقشه راه مشارکت را پیش‌بینی و ترسیم کند

اجرای قرارداد مشارکت ساخت در طول زمان انجام می‌شود و کامل‌شدن ساختمان مدت زیادی طول می‌کشد طرفین باید به هنگام انجام توافقات، بسیاری از اموری که در آینده مطرح می‌شود را پیش‌بینی نمایند در درمورد آنها به تفاهم برسند.

بنابراین پیش از شروع مشارکت‌ در ساخت طرفین باید در مورد امور متفاوت و متعددی مذاکره و توافق کنند.

مواردی که در مشارکت‌ در ساخت باید در مورد آنها تفاهم کرد را می‌توان در دودسته موارد فنی و موارد حقوقی تقسیم کرد. دو طرف قرارداد اگر تمایل دارند قرارداد کاملی منعقد نمایند باید در هر دودسته تخصص کافی داشته باشند؛ اما چون چنین امری بسیار نادر است باید دو طرف قرارداد با رجوع به متخصصان این خلأ را پر نمایند.

وکیل مشارکت‌ در ساخت از مشکلات و خطرات و جرایم پر تکرار مشارکت‌ در ساخت آگاه است، در راستای پیشگیری از آنها به ارائه مشاوره می‌پردازد، متن قرارداد را تنظیم می‌کند، نقشه راه تضمین حقوق طرفین را ترسیم می‌کند و تا پایان پروژه مشارکت‌ در ساخت به‌عنوان ناظر قرارداد مشارکت‌ در ساخت در کنار طرفین قرارداد خواهد بود و یا به‌عنوان وکیل یک طرف قرارداد مشارکت‌ در ساخت در راستای تأمین حقوق موکل خود گام برمی‌دارد.

۳)حساسیت‌های حقوقی متن قرارداد مشارکت‌درساخت

با نگاه به فهرست کوتاهی که می‌تواند در قراردادنویسی مشکل‌زا باشد می‌توان لزوم استفاده از وکیل مشارکت‌ در ساخت را اثبات نمود. حضور وکیل در مراحل مذاکره و نگارش متن قرارداد مشارکت‌ در ساخت از مشکلات حقوقی متن قرارداد مشارکت‌ در ساخت جلوگیری می‌کند:

۱. استفاده از عبارت‌هایی که از نظر حقوقی دوپهلو محسوب می‌شوند و نمی‌توانند در صورت مطرح‌شدن اختلاف، حل‌کننده باشند.

۲. استفاده از واژه‌هایی که معنایی که عموم از آن می‌دانند با معنای حقوقی آنها متفاوت است و منظور طرفین قرارداد را منعکس نمی‌کند.

۳. عدم تعیین تکلیف درمورد اموری که اگر توافق صریحی درمورد آنها نباشد باید به قانون و عرف درمورد آنها رجوع کرد؛ اما قانون و عرف آن چیزی نیست که منظور و مطلوب طرفین قرارداد است و بهتر است درمورد آنها توافق شود.

۴. عدم تعیین تکلیف در مواردی که باعث می‌شود یک طرف قرارداد در اجرای اعمال بسیاری اختیار و آزادی داشته باشد و نتیجه را به ضرر طرف دیگر منتهی نماید.

۵. نگارش شروط و موارد به صورتی که از نظر حقوقی صحیح نمی‌باشد و در دادگاه نمی‌توان به آن استناد کرد. حتی بعضاً درج شروط ناصحیح منجر به بطلان قرارداد می‌شود؛ بنابراین نتیجه مطلوب طرفین قرارداد تأمین نمی‌شود.

۶. تغییر موارد ظریفی از قرارداد و موارد توافق شده در مرحله نگارش به‌گونه‌ای که طرف مقابل متوجه تغییر واژه‌های آن نمی‌شود و در نهایت نتیجه به ضرر او ختم می‌شود.

۷. عدم اطلاع از اموری که باید درمورد آنها پیش‌بینی و توافق انجام شود و در نهایت با مطرح‌شدن اختلاف در آن موارد، سرمایه و زمان یک طرف قرارداد مورد تهدید قرار می‌گیرد و وی مجبور به گذشت یا رجوع به دادگاه و طی زمان و هزینه در مراحل قضایی می‌شود.

۸. ساده‌انگاری موارد مذاکره و توافق به دلیل جهت‌دهی‌ها و القائات طرف مقابل از موارد رایج است که باعث می‌شود به‌سرعت و سادگی از یک سری جملات و واژه‌ها گذر شود و درنهایت افراد از تبعات حقوقی آن بند قرارداد مطلع نشود و خطراتی منافع آنها را تهدید نماید.

بسیاری از افرادی که در مشارکت ساخت دارای سابقه و تجربه هستند نیز گاهی از چنین حساسیت‌هایی مطلع نیستند چرا که در گذشته اشتباهات حین مذاکره و قراردادنویسی تبعاتی برای آنها نداشته و با مشکلاتی دست‌به‌گریبان نشده‌اند که ریشه‌های آن در قراردادنویسی غیرتخصصی است؛ اما این تجربیات شیرین تضمین نمی‌کند که در قراردادهای آتی نیز مسائلی پیش نخواهد آمد.

هرکدام از طرفین قرارداد مشارکت‌ در ساخت با مراجعه به حقوق‌دانان دیوان ملل می‌توانند از خدمات حقوقی وکلای متخصص در مشارکت‌ در ساخت بهره‌مند شوند.

تیم دیوان ملل با در اختیار داشتن تجربه و مهارت در امور حقوقی مشارکت‌ در ساخت، آماده ارائه مشاوره تلفنی، حضوری، معرفی وکیل جهت مذاکره و قراردادنویسی و در نهایت قبول وکالت جهت طرح دعوا در دادگاه در موارد اختلاف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قرارداد مشارکت در ساخت رایگان

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.